Vi träffar grundarna till restaurangen No.é och ställer 3 snabba frågor.
Berätta lite om No.é. Vad är ni för typ av restaurang och vad är er historia?
No.é är en familjeägd asiatisk restaurang med fokus på färska råvaror, genuina smaker och en personlig upplevelse. Vi har arbetat inom restaurangbranschen större delen av livet och har alltid haft en passion för att laga mat och ta hand om gäster. Hos oss hittar man allt från sushi och poke bowls till ramen och handgjorda wontons, inspirerat av olika asiatiska kök men med en modern och personlig touch. Eftersom vi själva står i köket och serverar maten får restaurangen en varm, hemtrevlig och avslappnad känsla där gästerna verkligen blir sedda.
Vad på menyn får man inte missa?
Våra sushi och poke bowls är självklart favoriter hos många gäster, men vi rekommenderar verkligen att prova våra nyare rätter som Dan Dan Ramen och våra wontons. Dan Dan Ramen är rik på smak med sesam, chiliolja och miso, perfekt för den som vill testa något nytt och lite mer smakintensivt. Våra wontons är också väldigt uppskattade och serveras både i soppa och med hemmagjord chiliolja.
Vilken känsla hoppas ni att gästerna tar med efter ett besök hos er?
Vi hoppas att gästerna lämnar restaurangen med känslan av att ha hittat ett personligt och genuint ställe dit man vill komma tillbaka. För oss handlar det inte bara om maten, utan om hela upplevelsen, varm service, avslappnad atmosfär och riktigt god mat lagad med omtanke.